Besplatno isprobajte Toyotu E-zakazivanje servisa Cenovnici i katalozi Kontaktirajte nas Konfigurišite svoju Toyotu

Dramatično osvajanje prva dva mesta za Toyota Gazoo Racing

TOYOTA GAZOO Racing tim osvojio je 87. trku 24 sata Le Mana uz osvajanje prva dva mesta na stazi Circuit de la Sarthe nakon dramatičnog poslednjeg sata FIA Svetskog prvenstva u izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018-2019.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso, u vozilu #8 TS050 HYBRID, odbranili su krunu u Le Manu i tako obezbedili osvajanje Svetskog prvenstva vozača, pobedivši za 16,9 sekundi u odnosu na kolege iz tima Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López u #7. 
Ali te činjenice ne odražavaju pravu dramu završnih krugova, kada je #7 izgubio ono što je delovalo kao sigurna pobeda ispred 252.500 posmatrača.


U 367. krugu, sa prednošću većom od dva minuta, podaci na vozilu #7 ukazivali su na punkturu i José je morao da zameni pneumatik. Problem sa senzorima je ukazao na pogrešan pneumatik, pa je José napustio boks sa pneumatikom koji je i dalje ispuštao vazduh. To je dovelo do sporog kruga nazad do boksa kada su zamenjena sva četiri pneumatika, uz prepuštanje nepobitne prednosti Kazukiju u #8.



Tim br. 7 je kontrolisao situaciju veći deo takmičenja, uz postavljanje rekorda za najbrži krug na Le Manu ikada od 3 minuta 17,297 s. Postavljeni su i drugi rekordi; Kazuki je postao prvi svetski šampion trka iz Japana, a Fernando je drugi vozač koji je osvojio svetske titule na četvorotoškašima u dve različite discipline, a da je prethodno krunisan za šampiona Formule 1.


Automobil br. 7 je počeo trku sa pol-pozicije nakon najbržeg kruga za kvalifikacije Kamuija, dok je br. #8 počeo odmah iza. To je pripremilo scenu za uzbudljivu i neizvesnu borbu za ukupnog pobednika između dva 1000PS TS050 HIBRIDA, dok je moment prelazio sa jedne strane na drugu.


Nakon 12 sati, dve TOJOTE je odvajalo samo 8,6 sekundi. Tokom noći, br. 7 je ostvario značajnu prednost jer je drugi auto imao problema sa aerodinamičkim disbalansom. To je izazvalo oštećenje karoserije usled čvrstog i brzog takmičenja, iako su automobili sve vreme bili na istom krugu.


Kako su se poslednji sati približavali, distanca je ostala relativno stabilno oko dva minuta i fokus se prebacio na bezbedno dovođenje automobila kući. Delovalo je da sve ide prema planu dok vozilo br. 7 nije doživelo svoje drame i Kazuki je preuzeo vođstvo sa manje od sat vremena vožnje do kraja.



Shigeki Tomoyama, predsednik GAZOO Racing Company:


„Zaista bih želeo da se zahvalim svim navijačima, kompanijama koje su nas podržale i svim članovima tima koji su se borili kao jedan. Nije dovoljno imati samo brz auto da biste pobedili na Le Manu. Potreban je snažan automobil i jak tim. Želeli smo ostvarimo napredak u odnosu na pobedu od prošle godine; uložili smo kontinuirane napore da sve unapredimo i mislim da je to bilo jasno u pobedi ove godine. Zaista sam bio impresioniran proslavom na podijum kada sam video mnoge TOYOTA GAZOO Racing zastave i dve japanske zastave kako se vijore u vazduhu.


Veoma sam srećan što otvaramo novu stranicu u istoriji Le Mana. Ali ne možemo biti potpuno zadovoljni ako imamo u vidu probleme sa vozilom br. 7, koje je bilo u vođstvu veći deo trke, koji su nastupili tokom poslednjeg sata. Spora punktura bila je propraćena problemima sa senzorima. Osećamo da i dalje postoji prostor za napredak u načinu rada automobila i tima. Za Le Man 2020. godine i za hypercar klasu od jeseni 2020, TOYOTA GAZOO Racing će nastaviti da napreduje danas, i još više u budućnosti, uvek kreirajući bolji i snažniji duh. Zaista cenimo kontinuiranu podršku navijača.”


Hisatake Murata, predsednik tima:


„Imamo neobičan osećaj jer smo po drugi put pobedili na Le Manu, ali svima u timu je žao Majka, Kamuija i Hosea i tima br. 7, koji su zaslužili da pobede. Ispitaćemo tačan uzrok ovog problema narednih dana kako bismo izbegli ponavljanje tih problema. Međutim, ponosan sam na ukupan učinak i timski duh koji smo pokazali tokom trke, kao i u teškim trenucima tokom poslednjeg sata. Čestitamo novim svetskim šampionima, Sebastijanu, Kazukiju i Fernandu, na njihovoj drugoj pobedi na Le Manu. Ovo je bio dramatičan završetak neverovatne sezone za TOYOTA GAZOO Racing i radujemo se odbrani naših titula naredne sezone.”



TS050 HYBRID #7


Trka: 2, 385, 37 pit stopova. Grid: 1. Najbrži krug: 3min 17.297 s


Mike Conway (TS050 HYBRID #7): „Ovo je težak ishod jer nam je dobro išlo na stazi veoma dugo, ali jednostavno nismo imali sreće sa punkturom pneumatika. To je Le Man. Svi u timu su odradili sjajan posao, posebno ekipa koja se postarala za automobil. Sve zasluge idu njima jer su nam dali automobil koji je bio spreman za ceo dan vožnje. Čestitamo timu br. 8 ne samo na onome što su uradili danas, već i na osvajanju Svetskog prvenstva. Bili su protivnici za strahopoštovanje, ali takođe je bilo i veoma zabavno. Borićemo se da se vratimo još jači."


Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID #7): „Izuzetno je teško osvojiti Le Man i frustrirajuće; ponovo smo se u to uverili. Ovo mi je četvrti pokušaj, pa ću možda uspeti sledeće godine. Nikada ne treba da odustajemo, treba da nastavimo da guramo i radimo sve što možemo. Ove godine sam se zaista jako trudio da pobedim i sve je bilo kako treba do 23. sata, pa je zato ovaj rezultat teško prihvatiti. Čestitam br. 8 i svima koji su završili trku; Nije lako završiti trku od 24 sata, zato svaka čast svima koji su uspeli."


José María López (TS050 HYBRID #7): „Prvo bih želeo da čestitam svim članovima tima iz automobila br. 8 koji su nas gurali do granica za pobedu na Le Manu i osvajanja titule svetskog šampiona. Istorija Le Mana je dokazala da je ovo teška i okrutna trka; nažalost, morali smo to da iskusimo danas. Ipak sam veoma ponosan na članove svog tima, Majka i Kamuija, na onome što su pokazali, vozili su sjajno i možemo obećati da ćemo se vratiti još snažniji na Le Man."


TS050 HYBRID broj 8


Trka: 1, 385 krugova, 34 pit stopova. Grid: 2. Najbrži krug: 3 min. 18.397 s


Sébastien Buemi (TS050 HYBRID #8): „Ovo je bila teška trka za danas jer smo znali da je moguće izgubiti Svetsko prvenstvo. Kada smo počeli trku, želeli smo da ostanemo u ritmu vozila br. 7, ali nakon samo pet krugova shvatio sam da je to gotovo nemoguće. Postali smo jači tokom trke, ali ipak vozilo br. 7 je bilo brže na kraju. Bio bih zadovoljan i da smo završili trku na drugoj poziciji, pa je ono što se dogodili vozilu br. 7 zaista bolno. Stvarno mi je žao zbog njih, odradili su sjajan posao."


Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID #8): „Ove godine na Le Manu je presudila sreća, a ne performanse. Trka je bila teška i zaista je teško poverovati šta se dogodilo vozilu br. 7. Iskusili smo nešto slično 2016. godine, znamo kako se osećaju i saosećamo se sa kolegama iz tima. Zahvaljujući ovoj pobedi smo i svetski šampioni i veoma smo ponosni na ovaj rezultat nakon duge i teške sezone, u kojoj je bilo mnogo neizvesnih trka sa automobilom iz našeg tima."


Fernando Alonso (TS050 HYBRID #8): „Neverovatno je osvojiti Le Man po drugi put, ali je pobeda zaista došla neočekivano. Nismo imali dovoljno snažan ritam da pobedimo protiv vozila br. 7 na stazi. Danas je sreća odigrala veliku ulogu i to je deo ovakvih sportova. Saosećam sa kolegama iz tima koji su više od članova tima, oni su nam prijatelji. Zaslužili su da pobede, ali je trka odlučila da mi treba da budemo pobednici. Naš glavni cilj bio je da osvojimo Svetsko prvenstvo i veoma smo ponosni što smo u tome i uspeli.

 


Rezultati trke 24 sata Le Mansa:

 






Naša politika e-privatnosti

Koristimo kolačiće na našem sajtu kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako se slažete sa tim, nastavite da koristite sajt kao i obično.